Leder med stærke faglige og relationelle kompetencer til døgntilbuddet Lindebjerg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du optaget af, at borgere med en psykisk eller fysisk funktionsnedsættelse får den social- og sundhedsfaglige støtte, de har behov for? Kan du fastholde og udvikle det gode bo- og levested for beboerne? Og formår du at understøtte vores faglige indsatser, som bygger på medarbejderkompetencer, systematik og struktur, tillid og respekt? Så har du netop nu chancen for at blive en del af en spændende arbejdsplads og et fagligt stærkt lederteam!

Hos Lindebjerg søger vi en ny leder til Hus 14.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling og med tiltrædelse 1. januar 2024 eller efter aftale.

Hvem er vi

Lindebjerg er et døgntilbud for borgere over 18 år, som er beliggende i stationsbyen Aarup. Der bor 64 borgere på Lindebjerg med varig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse af forskellig karakter, herunder Downs syndrom, psykiatriske diagnoser, autismespektrum forstyrrelser, nonverbal kommunikation, immobilitet m.m.

Der er stor spredning i borgernes funktionsniveau og en del har udfordringer i form af lav impulsstyring og manglende sociale kompetencer. Fælles for borgerne er, at de har brug for varieret grad af kompenserende støtte for at få hverdagen til at fungere.

Vi anvender relevante faglige tilgange og metoder i arbejdet med at sikre borgernes trivsel og udvikling i henhold til borgerens mål, ønsker og behov.

Medarbejdergruppen er tværfagligt sammensat og består af pædagoger, ergoterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere, social- og sundhedsassistenter,  social- og sundhedshjælpere og omsorgshjælpere.

Om jobbet

Vi kan tilbyde dig at blive en del af et unikt døgntilbud, hvor vi er inde i en positiv udvikling.

Du vil få to gode lederkollegaer, som begge har stor erfaring fra området samt en kompetent tværfagligt sammensat medarbejdergruppe.

Vi er organiseret under socialchefen, som vi har direkte reference til. Herunder er vi en del af en velfungerende ledergruppe, hvor vi har et godt samarbejde og imødekommende kolleger.

Lindebjerg er ledelsesmæssigt opdelt i tre ledelsesområder, men fungere som døgntilbud som én sammenhængende enhed. Vores nye lederkollega får særligt ansvar for beboerne, medarbejderne, fagligheden og økonomien i Hus 14.

Vi arbejder tæt sammen som ledelsesteam, hvor vi sikre den fælles retning og rammesætning af Lindebjerg.

Hvem er du

For at kunne lykkedes i jobbet som leder på Lindebjerg er det vigtigt, at du igennem god ledelse kan sikre en velfungerende arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø samt en faglig praksis som understøtter vores beboere på bedste vis.

Det er derfor nødvendigt, at du er tydelig på de mål, rammer og vilkår, som definerer den samlede indsats og drift, således den fornødne kvalitet sikres.

Du har ligeledes til opgave at sørge for, at udmeldte politiske mål og ambitioner på området indfries, samtidigt med du skal sikre økonomisk effektivitet og overholdelse af budgettet.

Du skal som leder være motiverende i din ledelsesstil og understøtte medarbejderne i at gøre dem gode, og du skal tilpasse din ledelse, så opgave og udfordring løses hensigtsmæssigt. Samtidig skal du være nærværende, dialogsøgende og påtage dig ansvaret for at være rammesættende og inddragende.

Vi forestiller os, at du:

  • er uddannet pædagog, socialrådgiver eller sygeplejerske - eller har anden relevant uddannelse
  • er faglig velfunderet og har relevant erfaring som leder 
  • har lyst til at blive en del af en gensidig forpligtende ledergruppe, som samarbejder om at skabe et fagligt velfungerende døgntilbud til vores beboere og en god arbejdsplads for vores medarbejdere
  • kan sikre faglig personaleledelse som stimulere arbejdet med fælles faglige normer og værdier samt understøtte forpligtende faglige fællesskaber
  • kan facilitere motiverende møder, sikre inddragelse og har mod til at træffe de fornødne beslutninger
  • har stærke kommunikative kompetencer i både skrift og tale
  • har gode IT-kundskaber – gerne med kendskab til Nexus

Yderligere lægger vi vægt på, at du:

  • kan bevare roen og overblikket i situationer med høj intensitet
  • arbejder struktureret og selvstændigt
  • er omstillingsparat og kan ændre i planlægning og prioritering, når situationen kræver det
  • forstår og anerkender betydningen af samarbejde med den omgivende organisation
  • er imødekommende og har empati
  • ser det enkelte menneske – borger såvel som medarbejder
  • er rammesættende og sætter tydelig faglig retning
Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse.

Vi gør opmærksom på, at straffeattest indhentes, inden ansættelse kan finde sted.

Vil du vide mere

Er du blevet nysgerrig, og har lyst til at høre mere om stillingen? Så er du meget velkommen til at kontakte ledelsen på Lindebjerg Kathe Nelander Kielstrup på tlf. 29 64 74 21, Thomas Roesbjerg-Simonsen 23 60 52 18, Lena Orby på tlf. 20 54 77 89 eller socialchef Carsten Petterson på tlf. 30 31 64 70.

Der er ansøgningsfrist onsdag den 22. november, og vi forventer at afholde samtaler mandag den 27. november.

Flyt til Vestfyn

Tænker du at søge dette job i Assens Kommune? Så går du måske også med tanker om at flytte til Vestfyn.

Har du brug for hjælp til at finde dit nye hjem, så kan du finde mere info om alt det, Vestfyn har at byde på, her: www.flyttilvestfyn.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f380a3e5)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune - Lindebjerg, Lindebjerg Allé, 5560 Aarup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940743

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet